Theme Preview Rss

Cabaran Kehidupan

Sudah 11 hari saya tidak bertemu dgn suami...Saya kasihankan Auni, nampak sgt dia rindukan papanya. Saya jadi sebak setiap kali dia menumpang kasih abang ipar saya. Malam ni kakak saya minta izin ingin membawa Auni pulang kerumahnya. Terus terang, saya berat hati tapi bila melihat kepala Auni lentok di bahu Abang ipar saya, saya jadi sayu. Saya tahu perasaan dia..dia rindukan papanya. Saya memberi izin sambil saya berbisik pada Auni utk jaga tingkah laku..Dengan mata layunya dia mengangguk. Ya, saya tahu anak sulung saya sudah faham kata2 saya..

Ketika ini, seluruh keluarga saya sedang berbual di beranda rumah. Ya, hari ini adalah ulangtahun perkahwinan ibubapa saya yg ke 40thn. Saya berharap rumahtangga saya dan suami kekal hingga ke akhir hayat. Mahdi pula disisi saya. Rasa sunyi pula sebab tiada Auni. Kalau tak riuh dengan suara dia sampaikan Mahdi asyik terjaga dari tidur yg lena.

Salehin berada di bangi...Saya teringin sekali berada disisi dia..Saya tahu dia perlukan saya. Tapi dari suara dia saya tahu dia tenang dan redha seperti ibu mertua saya. Ya Allah, Kau peliharalah bapa mertuaku..Sesungguhnya Kau Maha Pengasih, Maha Penyayang lagi Maha Pengampun. Semoga bapa mertuaku terima yang terbaik utk dirinya...

Semoga kami sekeluarga semakin tabah dan cekal menghadapi dugaan dalam kehidupan ini...Dan saya sedar saya semakin matang...

0 comments:

Nuffnang