Theme Preview Rss

Kata Positif

Alahai anak bujangku....

Lagi 2 minggu umur Mahdi mencecah 7 bulan,

Mahdi dah pandai merangkak...

Lagi seminggu umur Mahdi mencecah 7 bulan,

Mahdi dah pandai duduk.....

Padahal pinggang tak kuat lagi...

Tapi bila lihat kesungguhan Mahdi...

Saya dan suami kagum sungguh..

Memang bersungguh berbeza dgn umurnya yg masih mentah...

Kadang kala terfikir usaha saya mencipta suasana yang positif disekekeliling anak2..

Dulu semasa anak pertama, saya masih muda tiada pengalaman

Jaga macam biasa jer...

Bila dah bergaul dengan ramai orang, mendengar ceramah disini sana

mendengar nasihat dari suami tercinta..

saya sentiasa keluarkan ayat2 yg positif sahaja dr mulut saya..

Auni pandai...Mahdi cerdik...Auni cantik...Mahdi comel...

Setiap kali membuat susu, saya baca Bismillah, selawat dan ucap kata2 baik...

Memang nampak perubahannya..

saya tidak mengharapkan anak2 saya bekerja besar...

Berkahwin dengan org kaya...

Menjadi kaya raya

Cukuplah...

Dengan menjadi org berilmu, sederhana...dan berguna..

itu sudah menyejukkan hati saya...

InsyaAllah.....

0 comments:

Nuffnang