Theme Preview Rss

Takde rezeki kembar...

Sudah lama saya tidak menjengah blog saya nie...byk benda yg berlaku dlm kehidupan saya...saya agak sibuk dan kesihatan tidak mengizinkan...

ya, sibuk apa?? mula2 saya sibuk dgn preparation temuduga saya utk dilantik tetap..dlm masa yg sama saya mengalami pendarahan..bila scan dr kata sy mengandung kembar tp one sack tu tak develop elok..spnjg minggu tu saya stress..dpt m.c berhari2..tak boleh gerak langsung trus bleeding..smpi satu masa saya dimasukkan wad..sedih..ingatkan dah gugur..saya cuba bersedia dr segi mental dan fizikal...rupanya cuma gugur satu...ada lg satu...takpelah mungkin anak saya yg gugur tu tak nak lahir ke dunia yg byk dugaan nie..

Tak habis disitu..byk pendapat mengatakan yg ada nie akan ikut kembarnya keluar sekali...yelah sbb masih bleeding sket2..abortion threatened..dah lah saya ni ada thyroid.jd saya diletakkan di bwh pengawasan dr pakar...tp sy pekakkan telinga..sy positif..wpn kandungan sy masih awal dan tak terbentuk lg ketika itu (cuma ada degupan jantung) sy slalu usap kandungan saya supaya kuat semangat seperti saya..:)

saya beruntung yg amat sgt kerana mendpt perhatian keluarga dan keluarga mentua..sallehin pun amat membantu yg amat sgt...saya bersyukur kerana mendpt suami yang amat memahami dan sanggup menolong mengemas rumah dan membasuh kain wpn penat balik bekerja..melayan auni yg makin byk karenah pun dah menjd tugasnya...bila mengandung kali ke 2 ni bdn letih sgt..mungkin peningkatan usia kot...tp buat masa skrg saya dah ok..mual2 pun dah kurang..yg penting mkn kena slalu..(bdn pun dah dipam2)..tp takpe..saya kn mengandung! :)

3 hari lepas sy ada appointmnt ngn dr pakar sy...alhamdulillah dr yg kendalikan sy pd ari tu adalah dr bala yg best giler sbb penerangan yg jelas dan amat lembut melayan saya..beliau adalah ketua jbtn bg *tak reti sebut*..huhuhu....baby saya dah cukup sifat..ada tangan, ada kaki..jarinya pun boleh dikira..dr bala siap tunjuk tapak kaki baby..mata hidung mulut pun ada tp maaf la yer cuma tengkorak jer nmpk..:) masa scan tu tgn baby sibuk main hidung dia..hehehe tp tak best sbb sku tgk sorang jer...sallehin sibuk dgn pendaftaran student...

saya berharap akan dpt slalu update cite hidup saya..cuma masa tidak mengizinkan...bkn itu saje mood sy juga perlu diambil kira..hehehe...dilain entry sy akan upload gmbr sepnjg saya berkursus dan menikmati hari keluarga di pasir salak.

Salam sayang......

0 comments:

Nuffnang